Online marketing trendek

Az év első pár hete a tervezésről szól, az áttekintésről, hogy mit szeretnénk elérni az adott esztendőben. Nincs ez másként idén sem, hiszen idén is rengeteg minden vár ránk. Ehhez azonban nem árt tisztában lenni a legfrissebb online marketing trendekkel, amelyekre alapozva hatalmas sikereket érhetünk el. De vajon mire számíthatunk ebben az évben? Cikkünkből most részletesen kiderül!
Online marketing trendek

Digitalizálódás

Mondhatjuk, hogy ez már az elmúlt két évben rendkívüli módon felgyorsult, ám várhatóan még nagyobb ütemet vesz és velünk is marad a digitalizálódás. Ez a kényszermegoldás azonban kedvezett mind az e-kereskedelemnek, mint pedig a marketing szakembereknek egyaránt. A világjárvány az online térbe terelte az embereket, szinte mindent itt intéztünk, vásárlástól kezdve, egészen az időpontfoglaláson át, egészen a reklámozásig. A trend idén is folytatódni fog, így kénytelenek vagyunk követni a divatot és bizony egyre mélyebbre ásni magunkat ebbe a világba. Aki csak úszik az árral és nincs tisztában a digitalizálódással, váltani sem szeretne, az rövid úton fog lemaradni a versenytársaktól.

Az online marketing ügynökségek helyzete

Az online marketing ügynökségek szintén hatalmas változáson mentek keresztül, hiszen tulajdonképpen folyamatosan bővülniük kellett, ha lépést akartak tartani. Kereslet bőven akadt, azonban egy idő után megtelítődtek a cégek, nem tudtak több vállalatnak segíteni. Szerencsére egyre többen döntöttek úgy, hogy vállalkozók lesznek és ezeknek az cégeknek segítenek be és dolgoznak nekik. Éppen ezért fontos, hogy ha online marketing ügynökségtől ajánlatkérésre van szükség, akkor azt mindenképpen egy nagyobb vállalattól kérjük, hiszen ők nagyobb eséllyel rendelkeznek még kapacitással és valószínűleg a munkájukra sem lesz panasz.

A videók terjedése

Egyelőre még bőven van helye az írott hirdetéseknek az online térben, azonban egyre keresettebbek lesznek a videós formátumok is. A vásárlói élményt elősegíti, ha a webáruházakban az adott termék vagy szolgáltatás kisfilm formájában is bemutatásra kerül. Előnyben vannak tehát azok a cégek 2022-ben, akik már rendelkeznek hasonló anyagokkal, azonban még most sincs késő pótolni ezeket. A folyamat a hirdetéseknél már rég megkezdődött, azonban manapság már a saját honlapon is szükség van kapcsolódó mozgóképes tartalmakra. Ebben az évben várhatóan a teljes internetes forgalom már a videós anyagokra lesz alapozva.

A tartalmak disztribúciója

Ha már megvan a szöveg vagy a kisfilm és ki is kerültek, akkor bizony érdemes azokat felhasználni. Bármilyen anyagot feltüntethetünk Instagramon, Youtube-on, TikTokon, de tulajdonképpen bárhol, viszont fontos, hogy megtanuljuk okosan kihasználni ezeket az erőforrásokat. Amennyiben videós anyagról van szó, érdemes azt lerövidítve kitenni a hatalmas növekedésben lévő TikTok-ra, hiszen itt már nemcsak a tizenéves korosztály található meg. Nem árt néha ezekből szöveges posztokat sem készíteni, akár Instagramra, akár a saját blogfelületre. Idén már nem az lesz a trendi, ha mindig újabbnál újabb dolgokat találunk ki, hanem az, ha a már meglévő eszközöket terjesztjük még szélesebb körben.

Összegezve

Elmondható tehát, hogy hatalmas változások nem várhatóak a marketingben, azonban a fent említett trendekkel érdemes tisztában lenni és megpróbálni alkalmazni őket. Minél mélyebbre ássuk magunkat, annál profibbak lehetünk.

Kapcsolódó cikkek

Hogyan spóroljak? - tippek

20 bevásárlási tipp megfogadásával havonta 40.000 Ft-ot is megspórolhatunk

Havonta rengeteget spórolhatunk, ha betartjuk a cikkben leírt tippeket.

Napelem tetőre

Megújuló energiaforrások Magyarországon

A világon egyre több helyen találkozhatunk a megújuló energiaforrások hasznosításával.

Hány GB adatforgalmat csinál a mobilomra a Netflix, a Spotify, a Facebook, a Messenger?

Ennyi adatforgalmat használnak fel az egyes alkalmazások a mobilodon

Ha figyelemmel akarjuk kísérni az adatforgalmunkat a mobiltelefonunkon, akkor tudnunk kell, hogy átlagosan mire mennyit használunk föl.